Mozgalmasan telt a Napközis tĂĄbor elsƑ hete, amely az 🌏Öt nap alatt a Föld körĂŒl🌏program nevet kapta.

A gyerekekhez sorra Ă©rkeztek a lĂĄtogatĂłk, akik Ă©rdekesebbnĂ©l kreatĂ­vabb programmal foglaltĂĄk le a zsizsegƑ gyermekeket.

A tĂĄbor nyitĂł programjakĂ©nt RegƑs Judit ĂŒlt le a kicsik közĂ© Ă©s az ENSZ mƱködĂ©sĂ©rƑl osztott meg nĂ©hĂĄny Ă©rdekes dolgot a hallgatĂłsĂĄggal.  Az elƑadĂĄst egy kvĂ­zjĂĄtĂ©k zĂĄrta, amiben a gyerekek lelkesen vettek rĂ©szt, Ă©s szĂĄmunkra is meglepƑ mĂłdon okosabbnĂĄl okosabb vĂĄlaszokat adtak, közĂŒlĂŒk egy 6 Ă©ves kislĂĄny volt, aki a legtöbb jĂł vĂĄlaszt tudta a tĂ©mĂĄrĂłl. A gyerekek mĂ©g azt is tudtĂĄk, hogy a SzĂŒlƑk HĂĄza KözhasznĂș AlapĂ­tvĂĄny tagja-e a az ENSZ ECOSOC bizottsĂĄgnak. Minden helyes vĂĄlasz pecsĂ©tet Ă©rt a csapat tagok szĂĄmĂĄra, amiket az Öt nap alatt a föld körĂŒl tĂ©mĂĄjĂș hetĂŒnk egĂ©sz tartama alatt gyƱjtögethettek a tĂĄborozĂłk a kĂŒlönbözƑ programok alkalmĂĄval. A legjobban teljesĂ­tƑ csapat az utolsĂł napon kĂŒlönleges tĂĄbori csemegĂ©t kapott, a fĂ©nykĂ©pes oklevĂ©l mellett mely egy kis emlĂ©kĂŒl szolgĂĄlt az egyĂŒtt töltött idƑrƑl. Nem volt nehĂ©z a versenyszellemet Ă©letben tartani, a gyerekeknek folyamatos volt az Ă©rdeklƑdĂ©se azutĂĄn, hogy miĂ©rt lehet pecsĂ©tet kapni, hogy ezzel biztosĂ­tsĂĄk a sajĂĄt csapatuk gyƑzelmĂ©t a tĂĄbori hĂ©t vĂ©gĂ©n. KövetkezƑ lĂĄtogatĂłkĂ©nt BisztricsĂĄny Linda Ă©rkezett a tĂĄborba Ă©s a tƑle megszokott mĂłdon zenĂ©s foglalkozĂĄsra invitĂĄlta a tĂĄborozĂłkat.  Linda kĂŒlönbözƑ orszĂĄgrĂ©szek sajĂĄtossĂĄgait mutatta be a zenĂ©n keresztĂŒl. MesĂ©lt arrĂłl, hogy milyen eltĂ©rƑ kultĂșrĂĄjĂș törzsek Ă©lnek mĂ©g a föld bolygĂłnkon, Ă©s megismertette a fiatal hallgatĂłsĂĄgot a törzsek kĂŒlönlegesen sajĂĄtos zenĂ©jĂ©vel, tĂĄncĂĄval. Aki kedvet Ă©rzett Ă©nekelhetett, tĂĄncolhatott az Ășjonnan megismert dallamokra.

EzutĂĄn Melinda Ă©rkezett a tĂĄborba, aki a közvetlen környezethez kapcsolĂłdĂłan jĂĄtĂ©kos feladat keretĂ©ben felfedezĂ©sre hĂ­vta az ifjĂșsĂĄgot. Megtapasztaltuk milyen kĂŒlönbsĂ©g van kavicson vagy homokon sĂ©tĂĄlĂĄs közben, milyen Ă©rzĂ©s egy fahĂĄncshoz Ă©rni, vagy a vĂ­z, sĂĄr, fƱ Ă©rintĂ©se. Ez a program a gyermekek Ășgynevezett szenzomotoros fejlesztĂ©sĂ©t cĂ©lozta meg mely az idegrendszer Ă©rĂ©sĂ©t elƑsegĂ­tƑ nagy- Ă©s finommozgĂĄst fejlesztƑ terĂĄpia.

A tĂĄbor zĂĄrĂłprogramjakĂ©nt Julcsa a minimuzsika foglalkozĂĄst tartĂł segĂ­tƑnk Ă©rkezett a Föld tĂ©mĂĄjĂș tĂĄbori hĂ©tre, aki egy fantĂĄzia földrĂ©sz kitalĂĄlĂĄsĂĄt adta feladatnak a gyerekseregnek. A csapatok kĂ©t kĂŒlönbözƑkĂ©ppen Ă©rdekes fantĂĄzia helyet talĂĄlt ki, amit egy ĂłriĂĄsi lapra rajzoltak le, melyen bemutattĂĄk, hogy az elkĂ©pzelĂ©seik alapjĂĄn mi jellemzƑ a lĂ©trehozott helyre, milyen kultĂșrĂĄt kĂ©pzeltek el, vagy pĂ©ldĂĄul milyen emberek lakjĂĄk. Az egyik kĂ©pzeletbeli földrĂ©sz neve Szodicska-PĂĄlmafa-sziget volt a mĂĄsikĂ© Irandia.

A fƑ tĂĄbori programok mellett, termĂ©szetesen Ășsztunk, kĂ©zmƱveskedtĂŒnk, ahol maszkok, legyezƑk Ă©s papĂ­rmasĂ© földgömbök kĂ©szĂŒltek az ĂŒgyeskezƱ gyermekek ĂĄltal. A napközis tĂĄbor zĂĄrĂĄsa az utolsĂł közös ebĂ©d Ă©s a kĂ©t csapat közötti eredmĂ©nyhirdetĂ©se volt, ahol bĂĄr szoros volt a verseny,de kihirdettĂŒk a legĂŒgyesebb csapatot, Ă©s mindenki megkapta a tĂĄbori oklevelet Ă©s mosolygĂłs csoport fĂ©nykĂ©pet, amellyel a közösen ĂĄtĂ©lt Ă©lmĂ©nyekre tudnak majd visszaemlĂ©kezni.